Brug af Cookies
Denne hjemmeside anvender cookies til statistik og indstillinger. Ved at bruge hjemmesiden accepterer du dette. Klik og læs mere.
OK

Følg os på Facebook

Salgs- og leveringsbetingelser


Generelle oplysninger

I.P. Møbler og Tæpper
82534512.
Ørnevej 1
8766 Nørre Snede
Kontakt@ipmobler.dk
75771226
Etableringsår: 1964


Betaling

På ipmobler.dk kan der betales med:
Dankort
Efterkrav (evt. gebyr + opkrævningsgebyr hos Post Danmark)
Bankoverførsel (gebyr) obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs
hvorfor)

Der tages ikke gebyr ved betaling på ipmobler.dk

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra vores lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb
end det, du har godkendt ved købet.


Levering

Fragtfri levering i Jylland og på fyn

Ved småvarer kan der være et lille gebyr til dækning af forsendelse ved post nord e.l.

Leveringstid kan variere, kontakt os evt. for nærmere oplysning.


Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på ipmobler.dk

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige
varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale
om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen
skal gives ved mail til kontakt@ipmobler.dk I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du
ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om
dette.


Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at
du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra
tidspunktet for varens levering.


Varer undtaget fortrydelsesretten

Bestillingsvarer

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

1. levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt
personligt præg,

2. levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,

3. levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved
leveringen,

4. levering af alkoholholdige drikkevarer, hvor prisen blev fastsat ved købsaftalens indgåelse og
levering først kan finde sted efter 30 dage, og hvor den faktiske værdi afhænger af
markedskonjunkturer, som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på,


Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er
nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan
prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du
ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige
værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må
afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en
værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder
leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform
end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle
omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at
fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du
benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt
dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

I.P. Møbler og Tæpper, Ørnevej 1, 8766 Nørre Snede

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående
adresse. Mod forudgående aftale.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder
vores formular/standardfortrydelsesformular eller vedlægger følgende;

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på ipmobler.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten
kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en
fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer
indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

I.P. Møbler og Tæpper, Ørnevej 1, 8766 Nørre Snede

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi
kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget
varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din
fortrydelse/reklamation.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os på ipmobler.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos I.P. Møbler og Tæpper og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne
slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit
udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Kundeservice har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på ipmobler.dk er Thomas Haumann
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til ipmobler.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer
ingen personfølsomme oplysninger.

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.

OBS! Hvis i har en aftale med eksempelvis et anmeldelsessite vil det betegnes som, at der videregives
oplysninger til tredjemand. Det skal i oplyse om her, og angive hvem i videregiver oplysninger til.

Som registreret hos I.P. Møbler og Tæpper har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har
også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter

Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til I.P. Møbler og Tæpper via e-mail
kontakt@ipmobler.dk

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til I.P. Møbler og Tæpper på mail
kontakt@ipmobler.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn
på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Forbrugerklagenævnet www.kfst.dk Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby kfst@kfst.dk , tlf.: 4171 5000

Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og
Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for
Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særligt
relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her -
https://webgate.ec.europa.eu/odr/
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kontakt@ipmobler.dk

Hvis du vil gå videre med din klage
Hvis du vil klage over en vare eller tjeneste købt hos os, kan du indgive en klage til:
Teleankenævnet
Axeltorv 6, 3. sal Th.
DK-1609 København V

Du kan klage til Teleankenævnet via www.forbrug.dk

Ved indgivelse af en klage skal du oplyse vores e-mail adresse kontakt@ipmobler.dk